Bastuinformation

Bastun ligger på bottenplan på port 21. 
Bastun kommer vara igång mellan tisdag och söndag till en början och påslagen mellan kl.14:00-22:00.
Notera - bastuutrymmet skall vara tomt senast kl.22:00 och vi vill att man respektera grannar samt minimera oljud i trapphuset.

Generella regler

Bastuaggregatet har förprogrammerade inställningar för varje dag som man INTE får ändra. I Aggregatet finns inbyggd standby mode som sparar el och när man kommer in till bastun ska man starta bastun från styrpanelen. Då kommer bastun snabbt att värmas upp och är igång 30minuter. Man kan förlänga tiden från styrpanelen under bastutiden. 
Vi har separata instruktioner för användningen av aggregatet men i princip det enda man behöver göra är att starta bastuaggregatet, reglera temperaturen och förlänga badtiden.

Bastun kommer städas på måndagar av samma firma som städar övriga utrymmen i föreningen då bastun inte är i gång.

Användningen av bastun kommer att kosta 100kr/månad och mot tecknat användaravtal får man separat nyckel in till bastuutrymmet.
Vi kommer även berätta då hur man kommer in till trapphuset efter att kodlåset slutar fungera (notera att det är nyckelbrickor som kommer gälla framöver).
Styrelsen kommer att kontrollera användningen av bastun under kommande året samt se över kostnader och möjligen justera avgiften vid behov. 

Bokningen sker tillsvidare via bokningstavlan utanför bastun på port 21.
På bokningstavlan kommer finnas även ordningsregler till bastun. I bastun finns brandsläckare och seriekopplade brandvarnare och den andra varnaren sitter på bottenplan i port 21. Om det kommer larm därifrån så notera att det kommer från bastun. 

Om man är intresserad av användningen av bastun, har frågor, vill teckna avtal eller prova på, vänligen ta kontakt till Bastu värden Mikael Westerholm /Port 19 via Epost till styrelsen (styrelsen@mittenbacken.se).

P.ga. Covid-19 situation kommer Bastu värden inte kunna ha gemensam genomgång för alla intresserade.