Bastuaggregatet har förprogrammerade inställningar för varje dag som man INTE får ändra. I aggregatet finns inbyggd standby mode som sparar el och när man kommer in till bastun ska man starta bastun från styrpanelen. Då kommer bastun snabbt att värmas upp och är igång 30minuter. Man kan förlänga tiden från styrpanelen under bastutiden.
Vi har separata instruktioner för användningen av aggregatet men i princip det enda man behöver göra är att starta bastuaggregatet, reglera temperaturen och förlänga badtiden.
Bastun kommer städas på måndagar av samma firma som städar övriga utrymmen i föreningen då bastun inte är i gång.
Användningen av bastun kommer att kosta 100kr/månad och mot tecknat användaravtal får man separat nyckel in till bastuutrymmet.
Vi kommer även berätta då hur man kommer in till trapphuset efter att kodlåset slutar fungera (notera att det är nyckelbrickor som kommer gälla framöver).
Styrelsen kommer att kontrollera användningen av bastun under kommande året samt se över kostnader och möjligen justera avgiften vid behov.
Bokningen sker tillsvidare via bokningstavlan utanför bastun på port 21.
På bokningstavlan kommer finnas även ordningsregler till bastun. I bastun finns brandsläckare och seriekopplade brandvarnare och den andra varnaren sitter på bottenplan i port 21. Om det kommer larm därifrån så notera att det kommer från bastun.
Om man är intresserad av användningen av bastun, har frågor, vill teckna avtal eller prova på, vänligen kontakta styrelsen (styrelsen@mittenbacken.se).
BRF Mittenbäcken förvaltas av SBC
Felanmälan
Vid fel registrera din felanmälan på www.sbc.se/kontakt/felanmalan/ eller kontakta kundtjänst på 0771-722 722 (vardagar kl. 07.00-21.00).
OBS! Vid arbeten i bostadsrättslägenhet debiteras normalt den boende för åtgärden.
Information om driftstörningar och händelser får ni snabbast via Facebookgruppen BRF Mittenbäcken